Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen
Didactiek --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werken --- 471.4 --- Leren leren --- Didactiek; algemeen --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- Studiemethode
Choose an application
In de verschillende sociaal-agogische opleidingen verdiepen studenten zich in kennis en inzichten uit verschillende wetenschapsgebieden en praktijkervaringen. Langzamerhand bouwen zij een kennisbasis op die de grondslag vormt voor hun handelen. Niet alle studenten vinden het leren van kennis vanzelfsprekend, gemakkelijk of leuk om te doen. Dit boek geeft handreikingen om beter te begrijpen wat de relevantie is van een kennisbasis in het sociaal-agogisch werk en hoe je deze kennisbasis opbouwt en onderhoudt
Agogie --- Sociaal-agogisch onderwijs --- Maatschappelijk werk --- Opleidingen --- Kennis --- Kennisverwerving --- S20110230.jpg --- Kennismanagement --- maatschappelijk werkers, opleiding --- Levenslang leren --- studiebegeleiding --- studiemethode --- 361.3 --- 374.7 --- 371.21 --- Opleiding --- Arbeidsmarkt
Choose an application
Vaardigheden voor studie en loopbaan behandelt studievaardigheden, interpersoonlijke vaardigheden en beroepsvaardigheden om studenten te helpen bij het behalen van betere resultaten tijdens hun studie en tijdens hun loopbaan. Vaardigheden kun je verbeteren door te oefenen. Dit boek bevat dan ook een grote hoeveelheid oefeningen en activiteiten waarmee studenten hun sterke punten kunnen vaststellen en een persoonlijk ontwikkelplan kunnen opzetten om te werken aan hun leerpunten. Daartoe bevat het vragenlijsten over stress, tijdmanagement en zelfvertrouwen; checklists voor werkstukplanningen, sollicitatiebrieven en -gesprekken; oefeningen om examenvragen goed te kunnen begrijpen en casestudy's te analyseren. Daarnaast vind je stof om je basiskennis van wiskunde en grammatica op te frissen en bij te houden. Dit boek is gebaseerd op de generieke hbo-competenties. Het is geschreven voor alle studenten die op de juiste manier willen leren studeren, om uiteindelijk een goede baan te vinden. Op de ondersteunende website zijn veel van de invuloefeningen in dit boek digitaal beschikbaar.
Teaching --- Architecture --- Psychology --- Study methods --- studievaardigheden --- Studievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Apprentissage Leerproces --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Carrière Loopbaan --- Créativité Creativiteit --- Curriculum vitae Curriculum vitae --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Vaardigheden --- 378(05) --- beroepsvaardigheden --- communicatievaardigheden --- hoger onderwijs --- leren --- oefeningen --- presentaties --- schriftelijke communicatie --- 450.8 --- studieloopbaanbegeleiding --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Studiemethode --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Samenvatting:Deze Nederlandse vertaling van het 'Study Skills Handbook' is de idealevriend voor elke student in het hoger onderwijs. Het is niet zomaar eenstudiegids. Door de vlotte stijl, de leuke illustraties en praktischeinvulschema's is deze gids een aparte verschijning. De rode draaddoorheen het boek is: slagen doe je vooral zelf. Studeren in het hogeronderwijs komt neer op zelfstandig de materie verwerken, en daarbij wildit boek de student met raad en daad bijstaan.
Hoger onderwijs. --- Methodiek. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes. --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Higher education --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studieadvies --- hoger onderwijs --- 371.322.6 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- Studeren: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- studiemethode --- studievaardigheden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- examen --- geheugen --- leren --- samenwerken --- schrijven --- Studietips --- Studeren --- 37.048 --- Evaluaties --- Geheugen --- Handboek/cursus --- Leren --- Schrijven --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 371.21 --- 378 --- Studiemethodiek --- Methodiek van het studeren --- CREAM-methode --- Studiemethoden --- Informatievaardigheden --- Rapporteren --- Leerprocessen --- Zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Leerproces --- Hoger Onderwijs
Choose an application
Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren
Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Zelfsturing --- Leren --- Onderwijs --- didactiek --- leren --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- didactische processen --- didactische werkvormen --- Studiemethode --- Leerlingbegeleiding --- 450.8 --- leren leren --- zelfstudie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Studievaardigheden --- Didactiek --- Zelfregulerend leren --- Motivatie --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- didactische processen --- studiemethoden --- Studeren --- Studievaardigheden --- advies, succes, vaardigheden, zelfontwikkeling --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- onderwijs --- leerprocessen --- 001.8 --- 37.04 --- 489 --- Emotionele intelligentie --- Faalangst --- Geheugen --- Hersenen --- Hoger onderwijs --- Intelligentie --- Leermethoden --- Leerprocessen --- Leren --- Leren leren --- Motivatie --- Student (leerling) --- Studiekeuze --- Studiemethoden --- 450.8 --- Studieplanning --- 474.21 --- leren leren --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Contains audio-visual material --- Evaluatie --- Studiemethode --- Leerproces --- Pedagogie --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- België
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- faalangst --- leren leren --- actief leren --- leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- geheugentraining --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- 65.012.4 --- studiemethoden --- studeren --- mindmapping --- 450.8 --- Leerproblemen --- studiemethode --- 37.048 --- Studiemethoden --- Geheugen --- Faalangst --- Leren leren --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 371.21 --- Learning [Psychology of ] --- Study skills --- PXL-Central Office 2015 --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- 430 --- persoonlijke ontwikkeling --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de docus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in contrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende zienswijzen en bestaande evidentie omtrent (het gebrek aan) leerbereidheid en omtrent wat leren (wel en niet) leuk en boeiend maakt. Daarmee raken we aan de kern van onderwijs, met name de kunst om met leerlingen een zodanige pedagogische en didactische relatie aan te gaan dat zij op een gemotiveerde manier tot leren bereid zijn.
leermotivaties --- Teaching --- motivatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leren leren --- Motivatie ; onderwijs --- 371.012 --- 371.3 --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Didactiek --- leerdoelstellingen --- leeromgevingen --- onderwijskunde --- 454.21 --- didactiek --- didactische werkvormen --- studiebegeleiding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsonderzoek --- student-tutoring --- motivatie (ler) --- studiemethode --- 454.23 --- onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijskunde --- didactische modellen --- Leren --- Motivatie
Choose an application
Dit boek biedt ideeën voor de opzet en uitovering van een mentroaat ana hen die zich binnen een instelling voor hoger onderwijs daarmee bezighouden. Daarnaast biedt het boek aan aanstaande mentoren een handreiking voor de invulling van hun mentorrol. De grenzen aan het mentorschap en de invulling van de mentorbijeenkomsten. Het boek bespreekt een aantal moeilijke situaties die zich binnen een mentorgroep kunnen voordoen. Er worden tevens voorbeelden gegeven van trainingen waarmee mentoren zich kunnen voorbereidenop hun mentorrol. In het boek wordt ervan uitgegaan dat de rol van mentor zowel door een (ouderejaars)student als door een docent kan worden vervuld, of door een combinatie van beiden.
Mentors --- Studiebegeleiding --- Mentoraat --- Hoger onderwijs. --- mentoren --- HO (hoger onderwijs) --- sociale netwerken --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Mentoraat (onderwijs) --- Mentors ; hoger onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- 489 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- mentor --- onderwijs --- supervisie --- Hoger onderwijs; algemeen --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.35 --- Hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Studeren --- Studiemethode
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|